Jedną z inwestycji, która miała przygotować nasz kraj na przyjęcie drużyn i kibiców na Mistrzostwa Euro 2012, były płaszczyzny lotniskowe w poznańskim Porcie Lotniczym. To pierwszy dla Skanska w Polsce projekt lotniskowy zrealizowany w formule „Projektuj i buduj” (D&B).
W ramach inwestycji Port Ławica zyskał niemal 3 km dróg kołowania o szerokości 44 m, a także płaszczyzny postoju i odladzania samolotów o łącznej powierzchni 4 ha.
Widoczność na rozbudowanej części lotniska poprawia oświetlenie nawigacyjne, które składa się z 400 lamp krawędziowych i 200 lamp zagłębionych osiowych, a także podświetlone znaki pionowe i maszty oświetleniowe. Gdyby w linii prostej ułożyć wszystkie linie kablowe zasilania energetycznego, powstałaby wstęga o długości 183 km. Pod ogromnymi połaciami nawierzchni betonowych przebiega półtora kilometra odwodnienia liniowego, niemal 9 km kolektorów deszczowych i 3 tys. m sześc. podziemnych zbiorników rozsączających.
Największym wyzwaniem było wykonanie robót na styku z czynną drogą startową i czynnymi istniejącymi drogami kołowania. Prace w tych newralgicznych miejscach były prowadzone w stałym kontakcie ze służbami operacyjnymi lotniska i wymagały wprowadzenia nocnych zmian.
Rozbudowane przez Skanska płaszczyzny podniosły przepustowość lotniska. Teraz lądujące samoloty opuszczają pas startowy drogą szybkiego zejścia.