Skanska rozbudowała wąską, niebezpieczną trasę do dwujezdniowej arterii, łączącej Zachodnią Obwodnicę Poznania z miastem. Teraz wjazd do Poznania prowadzi jezdnią o szerokości 7,5 m z dwoma pasami ruchu.
Wybudowane zostały 3 ronda turbinowe oraz 3 skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Ronda zaprojektowano w taki sposób, aby ruch pasa zewnętrznego nie przecinał się z pasem wewnętrznym. Rozwiązanie to pozwala pojazdom kierować się na odpowiednie wyloty ronda w naturalny sposób, co zmniejsza ryzyko kolizji. Na skrzyżowaniach okrężnych nie ma możliwości zmiany pasa ruchu na obwiedni ronda – kierowcy muszą wybrać kierunek, w którym chcą jechać, wjeżdżając na rondo. Dzięki temu zwiększa się przepustowość ronda. Nowa trasa pozwala szybko i bezpiecznie dotrzeć do stolicy Wielkopolski.