c

Przebudowa drogi krajowej nr 4 na odcinku Pilzno - Ropczyce

  • Droga krajowa nr 4
  • Droga krajowa nr 4
  • Roboty mostowe
  • Most w Labuziu k/Pilzna
  • Droga krajowa nr 4
  • Droga krajowa nr 4 noca
  • Droga krajowa nr 4
  • Droga krajowa nr 4
  • Most w Labuziu k/Pilzna

W 2008 roku rzeszowski oddział GDDKiA rozpoczął największą w swojej historii modernizację drogi krajowej na terenie Podkarpacia. Projekt o wartości niemal 600 mln zł został podzielony na cztery części i polegał na przebudowie 55 km drogi krajowej nr 4 pomiędzy Machową i Łańcutem. Krajowa "czwórka" to obecnie najbardziej uczęszczana trasa na Podkarpaciu. Droga łącząca wschodnią granicę Polski z zachodnią, stanowi ważny element układu komunikacyjnego kraju i jako części transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T ma znaczenie międzynarodowe. W przyszłości stanowić będzie alternatywną trasą dla nowo budowanej autostrady A4.
Skanska powierzono modernizację najtrudniejszego technologicznie i najdłuższego - ponad 23-kilometrowego fragmentu krajowej "czwórki" pomiędzy Pilznem i Ropczycami. Odcinek rozpoczyna się tuż za obwodnicą Pilzna, wybudowaną przez nas w 2005 roku, a kończy przed Ropczycami, gdzie łączy się z obwodnicą.
Powierzona do realizacji naszej firmie inwestycja była sporym wyzwaniem ze względu na długość odcinka, ogromny zakres prac budowlanych i konieczność utrzymania ciągłości ruchu w obu kierunkach na najbardziej uczęszczanej krajówce w województwie podkarpackim.
Wartość zrealizowanych prac budowlanych wyniosła ponad 302 mln zł brutto. Był to największy jak dotąd projekt naszej firmy na terenie województwa podkarpackiego. W szczytowym momencie inwestycji – latem 2009 r. - roboty realizowało niemal 430 osób oraz 160 maszyn i samochodów transportowych. Zmodernizowany, ponad 9-kilometrowy odcinek pomiędzy Ropczycami i Nagawczyną przekazaliśmy inwestorowi w kwietniu 2010 roku, natomiast prace na 14-kilometrowym fragmencie krajówki pomiędzy Nagawczyną i Pilznem zakończyliśmy w kwietniu 2011 roku.

Korzyści dla lokalnej społeczności

Dzięki inwestycji zwiększyła się nośność drogi i obiektów inżynierskich oraz poprawił się komfort jazdy dla ponad 20 tys. kierowców, którzy codziennie pokonują tę trasę. Kontrakt obejmował realizację szeregu rozwiązań i udogodnień wpływających na znaczną poprawę bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego, tj. przebudowę skrzyżowań, budowę ponad 160 wysepek kanalizujących ruch oraz nowych chodników, przejść i azyli dla pieszych. Przebudowaliśmy 13 przejść dla pieszych, nad którymi na aluminiowych konstrukcjach wsporczych zamontowaliśmy aktywne znaki drogowe z pulsatorami oraz oświetlenie. Istotne znaczenie dla zmniejszenia wypadkowości miało wydzielenie dodatkowych pasów do wyprzedzania i włączania się do ruchu, korekta niwelety i łuków jezdni oraz montaż niemal 10 km barier ochronnych. Zamontowaliśmy 1150 nowych znaków drogowych i ponad 10 tys. punktowych elementów odblaskowych. Ustawiliśmy również dwie tablice świetlne ze zmienną treścią, które służą do przekazywania aktualnych warunków pogodowych kierowcom.

Nagrody

I miejsce w konkursie „Bezpieczna budowa 2009” organizowanym przez Okręgowy Inspektorat Państwowej Inspekcji Pracy w Rzeszowie

Czego szukasz?

Pasujące

loading