Realizacja projektu
Częściowo podpiwniczony obiekt z 3 kondygnacjami naziemnymi i jedną podziemną mieści prawie 250 pomieszczeń i został wyposażony w ruchome schody, 6 dźwigów osobowych, 1 dźwig do obsługi bagażu ponadnormatywnego oraz dwie mniejsze windy na potrzeby ulokowanych na pierwszym piętrze lokali gastronomicznych.
W wystroju wnętrza przeważają różne odcienie szarości, ocieplone ściennymi i sufitowymi elementami wykończeniowymi w kolorze buku. Efektowy łukowy strop nad hallem głównym przypomina czaszę spadochronu. Został on wykończony tzw. wyspami akustycznymi, czyli prostokątnymi drewnopochodnymi płytami, które jednocześnie pełnią funkcją dekoracyjną i poprawiają akustykę w obiektu. Sufit wyspowy umożliwia odpowiednie rozproszenie i pochłanianie dźwięków, co ma wpływ na czytelność komunikatów podawanych przez .
Z lotu ptaka terminal kształtem przypomina literę „T”, szerszą częścią zwrócony w stronę płyty postojowej. W elewacji zewnętrznej dominuje aluminium i szkło. Konstrukcja budynku, zaprojektowana została jako stalowy szkielet ramowy uzupełniony konstrukcją żelbetową monolityczną. Fasadę budynku stanowi konstrukcja słupowo-ryglowa wykonana z aluminium i mocowana systemowo do konstrukcji stalowej wsporczej. Zamontowano ok. 4000 m kw. elementów ślusarki aluminiowej zewnętrznej i prawie 3000 m kw. elementów ślusarki aluminiowej wewnętrznej. Przykrycie dachu w części centralnej stanowi dach łukowy, zaś przykrycie skrzydeł wschodniego i zachodniego płaskie stropodachy.
Łukowy dach
Jednym z najciekawszych elementów budowlanych, stanowiącym również ważny i eksponowany element architektoniczny jest łukowy dach terminalu. Stalową konstrukcję dachu wykonaliśmy z ponad 3500 elementów, z których żaden nie jest powtarzalny, w tym ponad 1000 elementów giętych. W osi środkowej budynku zamontowany został główny dźwigar łukowy o rozpiętości ponad 60 m.
Dach wykonaliśmy w technologii tzw. rąbka stojącego z profilowanych arkuszy blachy aluminiowej o szerokości 40cm i długości do 70 m. Arkusze blachy prefabrykowano bezpośrednio na palcu budowy przy pomocy specjalnie do tego przeznaczonego urządzenia tzw. roolformer’a , z którego podawane były bezpośrednio na dach i tam rozkładane. Dzięki zaciśnięciu specjalnie wyprofilowanych rąbków dwóch sąsiednich arkuszy blachy przy pomocy specjalnej zwijarki uzyskuje się zarówno stabilne mocowanie do tzw. klipów jak i szczelność. Ponadto przy tej technologii i takiej geometrii na całym dachu nie występują łączenia poprzeczne blach, ani konieczność przewiercania pokrycia dachu, co ma wpływ zarówno na efekt wizualny jak również na względy użytkowe – do minimum ograniczone zostało ryzyko występowania przecieków.
Równie ważnym architektonicznie elementem decydującym o odbiorze wizualnym obiektu jest wspornikowy okap dachu wykonany z kompozytowych paneli aluminiowych zamontowanych do konstrukcji stalowej (maksymalny wysięg okapu przekracza 8 m).