Realizacja projektu
W ramach inwestycji Skanska przebudowała most stały oraz dojazdy w obrębie mostu. Przebudowa mostu polegała na całkowitej wymianie istniejącego ustroju nośnego na nową konstrukcję zespoloną, opartą na istniejących, odpowiednio adaptowanych i wyremontowanych podporach. Zrealizowaliśmy prace rozbiórkowe zniszczonego obiektu, pozostawiając jedynie przyczółki i filary mostu. Częściowo rozebrane przyczółki zostały wzmocnione i nadbetonowane. Całe powierzchnie podpór wyremontowaliśmy przy zastosowaniu zapraw PCC.
Wszystkie pozostałe elementy mostu tj. łożyska, konstrukcja stalowa i wyposażenie obiektu zamontowano jako nowe elementy. Wykonaliśmy oczepy, płytę mostu z nawierzchnią bitumiczną, kapy chodnikowe. Po obu stronach obiektu wybudowaliśmy chodniki dla pieszych oraz wzmocniliśmy i odnowiliśmy dojazdy do obiektu. Most został wyposażony w ocynkowane bariero-poręcze o rozstawie słupków co 1 m i zaopatrzony w elementy odblaskowe.
Po przebudowie lokalizacja i długość mostu nie uległy zmianie. Natomiast zwiększyła się szerokość obiektu, z 8,5 m do 10,5 m, wynikająca z poszerzenia jezdni mostu oraz zastosowania bariero–poręczy na obiekcie.
Parametry obiektu przed przebudową:
• zmienna długość mostu: 87,3 ÷ 87,49 m
• stała długość mostu między końcami skrzydeł: 108 m
• ilość przęseł: 3 szt.
• rozpiętość przęseł skrajnych: 26,85 m
• rozpiętość przęsła środkowego: 33 m
• szerokość użytkowa mostu: 8,5 m
• szerokość jezdni: 6 m
• szerokość chodników: 2x1,25 m
Parametry obiektu po przebudowie:
• długość mostu: 87,3 m
• stała długość mostu między końcami skrzydeł: 108 m
• ilość przęseł: 3 szt.
• rozpiętość przęseł skrajnych: 26,85 m
• rozpiętość przęsła środkowego: 33 m
• szerokość mostu: 10,5 m
• szerokość użytkowa: 9,5 m
• szerokość całkowita mostu: 10,5 m
• szerokość jezdni: 7 m
• szerokość chodników: 2x1,25 m