c

Wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Jana z Kolna w Gdańsku

Dodatkowe informacje

Obiekt został wyposażony w ledową iluminację świetlną. Zaprogramowano pięć scen świetlnych przy użyciu zmieniających się kolorów nawiązujących do barw Gdańska. Iluminację można podziwiać codziennie w godzinach od 21 do 1 w nocy.

Na dojazdach do wiaduktu wykonaliśmy ozdobne murki żelbetowe. Zostały do nich przymocowane kamienne tablice z wykutym rokiem budowy, remontu i nazwą obiektu: „Brama Oliwska”. Przed wiaduktem umieszczony został natomiast pomnik sztuki inżynieryjnej – to wycięty i pomalowany przez naszą firmę zabytkowy węzeł wiaduktu.  Podobny pomnik ma powstać na terenie Politechniki Gdańskiej, do której trafił drugi taki element.

 

Projekt w liczbach  

Typ (konstrukcja) obiektu: wiadukt stalowy

Szerokość całkowita pomostu: 10 m

Szerokość całkowita obiektu: 14 m

Szerokość jezdni na obiekcie 4,5 m 

Długość obiektu w osiach podparć: 53 m 

Powierzchnia płyty pomostu: 538 m²

Ilość przęseł: 1

Długość przęsła: 53 m

Rozbiórka istniejącego pomostu wiaduktu – starej konstrukcji stalowej : 133,5 t

Wykonanie i montaż konstrukcji stalowej pomostu: 136,5 t

Zabezpieczenie antykorozyjne nowej konstrukcji pomostu: 1610  m2

Odnowienie 2 zabytkowych przyczółków: 270 m²

Oblicowanie cegłą klinkierową elementów żelbetowych ścian przyczółków: 252 m²

Regeneracja 4 istniejących łożysk żeliwnych.

Renowacja istniejących balustrad: 108 mb.

Czego szukasz?

Pasujące

loading