c

Terminal przylotowy w MPL Katowice w Pyrzowicach

  • Terminal C
  • Terminal C
  • Terminal C
  • Terminal C
  • Terminal C
  • Terminal C
  • Terminal C
  • Terminal C
  • Terminal C
  • Terminal C
  • Terminal C
  • Terminal C
  • Terminal C

Skanska zbudowała nowy terminal przylotowy C w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice w Pyrzowicach. Inwestycja, obejmująca również rozbudowę lotniskowego parkingu, została zrealizowana na dwa miesiące przed planowanym zakończeniem prac.

Hala przylotów z bagażownią to już trzeci terminal w Pyrzowicach. Nowy terminal powstał w sąsiedztwie Terminala B. Wizualnie, od strony parkingu obiekt jest lustrzanym odbiciem istniejącego terminalu A, ze szklaną fasadą. Nowa hala wraz z bagażownią to oddzielny 1-kondygnacyjny budynek o długości 156 m, szerokości 45,5 m i wysokości ok. 8 m, którego powierzchnia użytkowa wynosi 7 tys. m².

Większość powierzchni nowego terminalu zajmuje hol odbioru bagażu z karuzelami oraz miejsca do odprawy paszportowej. Pozostałą powierzchnię wypełniają biura Służby Celnej, Straży Granicznej, pomieszczenia dla firm obsługujących terminal przylotowy oraz bagażownia wraz z technologią.

Inwestycja pozwoli zwiększyć przepustowość terminali pyrzowickiego lotniska do 6 mln pasażerów rocznie oraz poprawi komfort i sprawność ich obsługi.

Wraz z budową nowego terminalu przylotowego konieczna stała się przebudowa istniejącego układu drogowego. Wybudowano nowe drogi, place, chodniki, podjazdy i parkingi. Dzięki temu udało się powiązać cały układ komunikacyjny wokół portu lotniczego w jeden kompleks.

W ramach prowadzonych na lotnisku prac Skanska powiększyła parking P1 w kierunku zachodnim o 400 dodatkowych miejsc parkingowych. Parking lotniska pomieści teraz w sumie blisko 1,3 tys. pojazdów. W nowej części parkingu powstało specjalne miejsce dla komunikacji miejskiej i wypożyczalni samochodów.

Pod względem konstrukcyjnym terminal C to trójnawowa hala stalowa. Do wzniesienia stalowego szkieletu obiektu zużyto ponad 500 ton stali. Stalową konstrukcję nośną dachu zaprojektowano z przekrojów rurowych, co pozytywnie wpływa na walory architektoniczne budynku. Konstrukcja stalowa została wyprodukowana w kieleckiej Wytwórni Konstrukcji Stalowych Skanska oraz zmontowana w siłach własnych wykonawcy. Montaż konstrukcji podwieszonej na cięgnach odbywał się z użyciem dwóch dźwigów. Elementy były montowane „w powietrzu”, zgodnie ze specjalnie przygotowanym projektem, pod nadzorem geodezyjnym.

Czego szukasz?

Pasujące

loading