W środę 17 października br. Skanska przystąpi do układania nawierzchni asfaltowej na moście w Kazuniu oraz na części chodnika. Z uwagi na wymogi technologiczne konieczne będzie wprowadzenie ograniczeń w ruchu. Objazd będzie się odbywał drogą krajową nr 7 i 62 przez węzeł Zakroczym. Kierowców prosimy o cierpliwość i zachowanie ostrożności w tym rejonie.
Przez pierwsze dwa dni (od 17 do 19 października) mostem będą mogły jeździć tylko pojazdy jednośladowe, ciągniki i pojazdy komunikacji zbiorowej. Od godziny 19:00 w dn. 19 października do godziny 5:00 w dn. 22 października nastąpi natomiast całkowite zamknięcie mostu dla wszystkich pojazdów.
Po zakończeniu prac związanych z ułożeniem nawierzchni na moście powróci ruch wahadłowy. Do końca października Skanska będzie kontynuować prace związane z wykonywaniem zabezpieczeń antykrozyjnych powierzchni stalowych mostu. W kolejnym etapie odbudowana zostanie nawierzchnia na drugiej części chodnika, zostaną uszczelnione dylatacje oraz wykonane oznakowanie poziome.
Projekt o wartości niemal 5,4 mln zł netto jest realizowany dla warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Prace potrwają do końca listopada bieżącego roku.
Kontrakt, oprócz odbudowy nawierzchni na moście, dojazdach i chodnikach, obejmuje także odnowienie zabezpieczeń antykorozyjnych konstrukcji stalowej mostu do wysokości 3 m, a także naprawę i wymianę niektórych elementów wyposażenia. Ponadto, w zakresie umowy było oczyszczenie kamiennych oblicowań podpór i wykonanie powłoki ochronnej preparatami hydrofobowymi.
Most kratownicowy w Kazuniu należy do najciekawszych miejsc w Puszczy Kampinoskiej i jej okolicach. Został zbudowany w 1911 r. w ciągu drogi krajowej nr 85 biegnącej z Nowego Dworu Mazowieckiego (DK62) do Kazunia (S7). Przez liczący ponad pół kilometra most przebiegała dawniej główna trasa krajowa Warszawa – Gdańsk.
Most został zbudowany częściowo na terenie dawnego Modlina, obecnie dzielnicy Nowego Dworu Mazowieckiego. Był ważnym elementem strategicznym dla twierdzy Modlin. Wysadzony przez Rosjan w 1915 r., był długo odbudowywany i do pełnej świetności wrócił po gruntownym remoncie w roku 1934. Przetrwał oblężenie Modlina, ale już pod koniec wojny został ponownie zburzony. W 1952 r. odbudowano go po raz kolejny, dodając pięć środkowych przęseł - w takiej formie zachował się do dzisiaj. Obecny most ma 553 metrów długości i prawie 12 metrów szerokości, konstrukcja przęseł wykonana jest ze stalowych parabolicznych kratownic typu „k” z przejezdnością po dolnej części.