c

„Bezpieczni w pobliżu budowy” nagrodzeni tytułem Odpowiedzialnej Inicjatywy Miesiąca

Press release 13.12.2012 16:00 CET

Mija drugi miesiąc kampanii Skanska „Bezpieczni w pobliżu budowy”. Spotkaliśmy się już z niemal 3 tysiącami dziećmi w placówkach zlokalizowanych w pobliżu budów, a nasza akcja została wybrana Odpowiedzialną Inicjatywą Miesiąca w grudniowej edycji konkursu organizowanego przez serwis CSR.pl.

kampania Bezpieczni w poblizu budowy

W tegorocznej edycji naszej kampanii dotarliśmy do tej pory do szkół i przedszkoli zlokalizowanych w pobliżu budów m.in. w: Chojnicach, Kozach, Ligocie, Pońcu, Sanoku, Szczecinku, Wrocławiu, w Grudziądzu, w Biadolicach, Dąbrówce, Warszawie, Wrocławiu, Myszkowie, Gliwicach, Rakowie i Zagnańsku.

Kampania spotyka się z bardzo ciepłym przyjęciem ze strony lokalnych społeczności i lokalnych mediów. Uznanie zyskała również w rankingu serwisu CSR.pl, który co miesiąc wybiera Odpowiedzialną Inicjatywę Miesiąca spośród zgłoszonych kampanii z całej Polski.

CSR.pl jest pierwszym w Polsce serwisem internetowym zajmującym się społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR z ang. Corporate Social Responsibility), zrównoważonym rozwojem, ochroną środowiska, ekologią i świadomą konsumpcją. CSR.pl propaguje pozytywne wzorce w biznesie, a także promuje właściwe zachowania konsumenckie. CSR.pl ocenia firmy nie przez pryzmat ich komunikatów PR, ale za stosowność kampanii i konsekwentne prowadzenie strategii CSR.

Podczas spotkań w ramach naszej akcji, wraz z policją uczymy dzieci, jak zachowywać się w sąsiedztwie placu budowy, a także jak bezpiecznie poruszać się po drogach. Rozdajemy maluchom odblaski w kształcie maszyn budowlanych, odblaskowe worki na buty oraz książeczki „Mój mały kodeks drogowy”, zawierające informacje na temat ruchu drogowego, które poprzez zabawę uczą, jak radzić sobie z zagrożeniami na drodze.

- Nasza akcja społeczna „uszyta” została na miarę potrzeb naszego biznesu – mówi Maria Kowalska, Koordynatorka Kampanii. – Jednym z naszych czołowych zadań jest stała praca nad polepszaniem świadomości BHP. Kampania „Bezpieczni w pobliżu budowy”  idzie krok dalej, bowiem dbamy nie tylko o naszych pracowników, ale również o tych, którzy są blisko naszych projektów, o lokalne społeczności.

Prowadząc działalność budowlaną, ingerujemy w codzienne życie lokalnych społeczności. Często spotykamy się z niepokojem mieszkańców dotyczącym np. utrudnień w ruchu. Nasza kampania nie tylko uczy, jak być bezpiecznym. Aktywnie komunikując się z lokalną społecznością, chcemy także utrzymywać dobre relacje w miejscach, gdzie prowadzimy działalność.

„Odpowiedzialny biznes w Polsce 2010”

W 2010 roku nasza akcja, funkcjonująca wcześniej pod nazwą „Bezpieczni w drodze do szkoły”, znalazła się w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Jest to doroczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, podsumowująca zaangażowanie firm w realizację idei odpowiedzialnego biznesu oraz stanowiąca przegląd najciekawszych inicjatyw z tego zakresu w danym roku. Kampania prowadzona przez Skanska została wyróżniona spośród 233 zgłoszeń, które napłynęły do wydawcy raportu i umieszczona na liście wraz ze 116 akcjami, pozytywnie ocenionymi przez grono specjalistów z zakresu CSR.

Dziś otrzymujemy kolejne wyróżnienie, które potwierdza, że zrównoważone i dopasowane do potrzeb biznesu działania trwale wzmacniają wizerunek naszej marki.

Więcej na temat wyróżnienia, które otrzymaliśmy: http://csr.pl/article/324/