
Inwestorem projektu był 17. Terenowy Oddział Lotniskowy w Gdańsku. Prace na lotnisku w Powidzu zrealizowaliśmy w trzech etapach. Ich zakres objął roboty ziemne (330 tys. m sześc.), nawierzchnie betonowe (466 tys. m kw.) i ułożenie siatek przeciw spękaniom (500 tys. m kw.).
Kontrakt wymagał bardzo szczegółowego planowania pod względem logistycznym. Beton był produkowany bezpośrednio na terenie lotniska, a masy asfaltobetonowe były dostarczane z naszych wytwórni w Żdżarach koło Konina – mówi Zdzisław Jasiczak, Menadżer Projektu, Skanska.
To kolejne lotnisko wojskowe, które zmodernizowaliśmy. W ciągu ostatnich siedmiu lat zrealizowaliśmy projekty na lotniskach w Poznaniu-Krzesinach, Świdwinie, Malborku, Mirosławcu i Łasku – mówi Maciej Hewusz, Dyrektor Oddziału Budownictwa Drogowo-Mostowego Skanska w Poznaniu.