c

Zrealizujemy dwa duże projekty kolejowe

Press release 30.07.2024 08:00 CET

Podpisaliśmy dwie duże umowy z PKP PLK. To kontrakty na budowę stacji Limanowa (woj. małopolskie) za ponad 270 mln PLN oraz modernizację linii kolejowej nr 22 (woj. mazowieckie i łódzkie) o wartości 138 mln PLN.

Limanowa

Stacja Limanowa

Modernizacja stacji Limanowa na LK 104 stanowi cześć projektu przywrócenia ruchu kolejowego pomiędzy Chabówką a Nowym Sączem.  Nasze zadanie polega modernizacji stacji Limanowa  z wykonaniem infrastruktury dla obsługi pasażerów.

Po zakończeniu inwestycji zostanie przywrócony ruch pociągów na odcinku Nowy Sącz-Chabówka.  Docelowo zostanie wybudowana nowa linia kolejowa łącząca LK 104 z Krakowem – jest to obecnie jedna z kluczowych inwestycji PKP PLK w kraju, która skróci czasu przejazdu między stolicą Małopolski a Nowym Sączem do ok. godziny. W ten sposób mieszkańcy zyskają szybkie połączenie ze stolicą województwa i nowe szanse rozwojowe.

W ramach inwestycji wykonamy prace na odcinku o długości ok. 3,5km, przebudujemy stację, wybudujemy dwa perony i przejście podziemne. Wokół stacji Limanowa wybudujemy nowy układ komunikacyjny: drogi dojazdowe, chodniki, dwa wiadukty oraz trzy mosty, a także wykonamy prace w zakresie sieci trakcyjnej, sieci podziemnych, urządzeń automatyki i  sterowania ruchem kolejowym.

Na realizację mamy 24 miesiące, a w ciągu 32 miesięcy od podpisania umowy musimy dostarczyć PKP PLK zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji linii kolejowej.

LK 22

Odcinek linii kolejowej LK 22, który zmodernizujemy to Radom-Radzice. Celem inwestycji jest polepszenie paramentów eksploatacyjnych tej linii kolejowej oraz zwiększenie prędkości poruszających się po niej pociągów. Ma to być maksymalnie 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla składów towarowych.

Projekt składa się z zakresu podstawowego (104,7 mln PLN) oraz tzw. opcji (33 mln PLN), której uruchomienie jest zależne od decyzji PKP PLK. Naszym zadaniem jest zaprojektowanie i wykonanie zakresu torowego, peronowego, energetyki i obiektów inżynieryjnych.

W ramach zakresu podstawowego wykonamy wielobranżową i kompleksową rewitalizację toru nr 2 na odcinku Drzewica-Przysucha-Wolanów o długości ok. 28 km, wraz z obiektami inżynieryjnymi, peronami, przejazdami, wymianą trakcji (na odcinku ponad 35 km). Wyremontujemy też dwa obiekty inżynieryjne na stacji Wolanów.

Natomiast tzw. opcja to odcinek toru nr 2 Radzice-Drzewica, stacje Drzewica i Wolanów, które także przejdą kompleksową i wielobranżową rewitalizację. Ten zakres obejmuje ponadto wymianę sieci trakcyjnej na długości ponad 11 km, wymianę nawierzchni na długości ponad 9 km, modernizację peronów i wymianę rozjazdów na stacjach Drzewica i Wolanów.

Prace na LK 22 zakończymy w grudniu 2025 roku.

Pobierz