Podpisaliśmy dwie duże umowy z PKP PLK. To kontrakty na budowę stacji Limanowa (woj. małopolskie) za ponad 270 mln PLN oraz modernizację linii kolejowej nr 22 (woj. mazowieckie i łódzkie) o wartości 138 mln PLN.
Stacja Limanowa
Modernizacja stacji Limanowa na LK 104 stanowi cześć projektu przywrócenia ruchu kolejowego pomiędzy Chabówką a Nowym Sączem. Nasze zadanie polega modernizacji stacji Limanowa z wykonaniem infrastruktury dla obsługi pasażerów.
Po zakończeniu inwestycji zostanie przywrócony ruch pociągów na odcinku Nowy Sącz-Chabówka. Docelowo zostanie wybudowana nowa linia kolejowa łącząca LK 104 z Krakowem – jest to obecnie jedna z kluczowych inwestycji PKP PLK w kraju, która skróci czasu przejazdu między stolicą Małopolski a Nowym Sączem do ok. godziny. W ten sposób mieszkańcy zyskają szybkie połączenie ze stolicą województwa i nowe szanse rozwojowe.
W ramach inwestycji wykonamy prace na odcinku o długości ok. 3,5km, przebudujemy stację, wybudujemy dwa perony i przejście podziemne. Wokół stacji Limanowa wybudujemy nowy układ komunikacyjny: drogi dojazdowe, chodniki, dwa wiadukty oraz trzy mosty, a także wykonamy prace w zakresie sieci trakcyjnej, sieci podziemnych, urządzeń automatyki i sterowania ruchem kolejowym.
Na realizację mamy 24 miesiące, a w ciągu 32 miesięcy od podpisania umowy musimy dostarczyć PKP PLK zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji linii kolejowej.
LK 22
Odcinek linii kolejowej LK 22, który zmodernizujemy to Radom-Radzice. Celem inwestycji jest polepszenie paramentów eksploatacyjnych tej linii kolejowej oraz zwiększenie prędkości poruszających się po niej pociągów. Ma to być maksymalnie 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla składów towarowych.
Projekt składa się z zakresu podstawowego (104,7 mln PLN) oraz tzw. opcji (33 mln PLN), której uruchomienie jest zależne od decyzji PKP PLK. Naszym zadaniem jest zaprojektowanie i wykonanie zakresu torowego, peronowego, energetyki i obiektów inżynieryjnych.
W ramach zakresu podstawowego wykonamy wielobranżową i kompleksową rewitalizację toru nr 2 na odcinku Drzewica-Przysucha-Wolanów o długości ok. 28 km, wraz z obiektami inżynieryjnymi, peronami, przejazdami, wymianą trakcji (na odcinku ponad 35 km). Wyremontujemy też dwa obiekty inżynieryjne na stacji Wolanów.
Natomiast tzw. opcja to odcinek toru nr 2 Radzice-Drzewica, stacje Drzewica i Wolanów, które także przejdą kompleksową i wielobranżową rewitalizację. Ten zakres obejmuje ponadto wymianę sieci trakcyjnej na długości ponad 11 km, wymianę nawierzchni na długości ponad 9 km, modernizację peronów i wymianę rozjazdów na stacjach Drzewica i Wolanów.
Prace na LK 22 zakończymy w grudniu 2025 roku.