28 listopada Skanska zakończyła prace na kolejnym odcinku LK287: Szydłów – Łambinowice, który pierwotne nie był zaplanowany do wykonania w tym roku. Tym samym przekroczony został półmetek rewitalizacji linii kolejowej Nysa – Opole.
![LK287 LK287](/4aefd9/globalassets/externalcontent2/news/zgodnie-z-planami-na-lk287-nysa-opole-14-kilometrowy-odcinek-szydlow-lambinowice-udostepniony-dla-ruchu/a13ddffc-2c75-4665-9677-8ae12af25b70.1.jpg?height=400&width=825&mode=crop&scale=both)
Roboty na odcinku Szydłów – Łambinowice obejmowały kompleksową wymianę toru na długości 14 km. Na całej długości wybudowany został nowy tor bezstykowy. Skanska wykonała także stabilizację podtorza z wybudowaniem warstwy ochronnej o długości 1000 m i wymianę pięciu rozjazdów. Roboty objęły rewitalizację dwóch peronów na stacji Szydłów oraz wybudowanie czterech nowych peronów: Sowin, Tułowice, Goszczowice i Łambinowice. Wyremontowanych zostało 10 przepustów, powstało siedem nowych, a także dwa mosty stalowe. Wykonane zostały również roboty okołotorowe polegające na wyprofilowaniu skarp i rowów.
Po świątecznej przerwie, w styczniu 2019 r. Skanska rozpocznie roboty przygotowawcze, a w marcu przystąpi do przebudowy torów na odcinku od Łambinowic do Nysy.
Kontrakt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 287 Nysa – Opole” zawiera opracowanie projektu i wykonanie robót budowlanych – wymianę nawierzchni kolejowej i roboty towarzyszące. Zadanie realizowane jest w formule „projektuj i buduj”. Jego wartość to 122,5 mln zł netto. Po zakończeniu prac w 2020 r. pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a podróż pomiędzy Opolem i Nysą skróci się o około 40 minut.