
W ramach kontraktu Skanska wykona przebudowę 24 km linii kolejowej, 7 obiektów mostowych, 9 peronów i 24 km linii trakcyjnej oraz renowację 14 przepustów. Powstanie także nowe przejście podziemne. Na stacji Wolbrom podróżni zyskają nowe przejście pod torami wraz z windą i pochylnią. Obiekt zastąpi dotychczasową kładkę i ułatwi komunikację. Na stacji wymienione zostaną również tory i rozjazdy. Zmodernizowane będą urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Zmienią się również przystanki: Gajówka, Jeżówka, Zarzecze i Chrząstowice Olkuskie. Perony zostaną podwyższone do 76 cm, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Na komfort podróżowania wpłynie również nowe oznakowanie. Wszystkie przystanki zostaną przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Prace poprawią dostępność pasażerów do kolei na stacjach i przystankach i zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Modernizowane tory ułatwią podróże i zwiększą możliwości przewozu towarów. Po zakończeniu kontraktu pociągi osobowe na tym odcinku będą mogły zwiększyć prędkość z 40 do 120 km /h. Sprawniej pojadą także pociągi towarowe.