Budowa nowego odcinka nadwiślańskiej promenady od wysokości ul. Tamka do Mostu Świętokrzyskiego wkracza w kolejny etap. 4 kwietnia wykonawca wprowadził czasową organizację ruchu – zamknięto częściowo trasę pieszo-rowerową wzdłuż Wisły. Tym samym dojście do pomnika Syrenki jest niedostępne dla zwiedzających.
Realizowana obecnie przez Skanska przebudowa nadwiślańskiego deptaka obejmuje dwustumetrowy odcinek. W związku z prowadzonymi pracami z ruchu wyłączono ścieżki wzdłuż Wisły na wysokości bulwarów oraz pomnika Syrenki. Podział tras pieszo-rowerowych jest w większości zgodny z tym, wyznaczonym przed wprowadzeniem czasowej organizacji. Dla zachowania swobody przejazdu wykonawca dodatkowo poszerzył chodniki i ścieżki wokół placu budowy. Pasażerowie komunikacji miejskiej będą mogli w dalszym ciągu bez przeszkód korzystać z pobliskiego przystanku autobusowego. Zapewniono do niego swobodny dojazd od strony Mostu Świętokrzyskiego. Wprowadzone zmiany uzyskały zgodę Inżyniera Ruchu.
Zagrodzono natomiast dojście do pomnika Syrenki, który znajduje się w samym centrum robót. Zgodnie z aktualnym zakresem prac wykonawca nie będzie ingerować w sam monument, odnowi jedynie obszar do niego przyległy. Na zamkniętym terenie Skanska przeprowadzi prace instalacyjne, ziemne i nawierzchniowe.
W związku z tymczasową organizacją ruchu, dla pieszych i rowerzystów przygotowano banery obrazujące nowe trasy. Zostaną zawieszone w widocznych miejscach, na ogrodzeniu budowy, by warszawiacy i turyści mogli z łatwością spacerować po bulwarach.
– Zgodnie z harmonogramem nadwiślańska promenada zostanie oddana do użytku do 31 stycznia 2019 roku – mówi Tomasz Ostalczyk, menadżer projektu, Skanska. – Dołożymy jednak wszelkich starań, by pomnik Syrenki i ciąg pieszo-rowerowy były dostępne dla mieszkańców Warszawy i zwiedzających przed ostatecznym terminem – dodaje.
Zaawansowanie prac wynosi obecnie ponad 30%. Wykonawca wybudował wszystkie przybrzeżne umocnienia ze ścianek szczelnych, które zgodnie z projektem obetonował okładziną żelbetową, przygotował także charakterystyczne stopnie nabrzeża, część instalacji, technologii fontann i kaskad oraz skate park. W kolejnym etapie planuje roboty nawierzchniowe, odnowienie skarp, dokończenie robót instalacyjnych, w tym instalacji fontann i kaskad, pogłębienie i umocnienie dna Wisły oraz montaż elementów małej architektury.
Wartość kontraktu to 14,9 mln zł netto. Za jego realizację odpowiada firma Skanska S.A., która wcześniej przebudowała bulwary na odcinku od Mostu Świętokrzyskiego do Mostu Śląsko-Dąbrowskiego.