Rekrutacje w czasach COVID
Pandemia koronawirusa wpłynęła także na przebieg procesów rekrutacyjnych. Wiele firm w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników wykorzystuje w rekrutacji narzędzia on-line (rozmowy telefoniczne, video-rozmowy). Poniżej kilka praktycznych porad na temat rekrutacji zdalnej.
Spotkanie on-line przebiega tak jak spotkanie osobiste – pracodawca będzie chciał poznać Twoją historię zawodową, poinformuje Cię o roli i zadaniach. To odpowiedni czas na zadawanie przez Ciebie pytań.
Video - rozmowy odbywają się przy włączonej kamerce i mikrofonie. Ty widzisz i słyszysz swojego rozmówcę, a on widzi i słyszy Ciebie. Firmy mogą korzystać z ogólnie dostępnych komunikatorów lub wybranych aplikacji, które musisz zainstalować na swoim komputerze / telefonie. Jeśli obawiasz się kwestii technicznych, możesz poprosić pracodawcę o połączenie próbne, aby upewnić się, że nic Wam nie przeszkodzi we właściwym spotkaniu.
Jak się przygotować do spotkania on-line:
- sprawdź jakość połączenia internetowego
- sprawdź kamerkę, głośniki i mikrofon
- zainstaluj program, przetestuj połączenie
- pamiętaj, żeby wybrać profesjonalnie brzmiącą nazwę użytkownika (np. imię i nazwisko)
- zadbaj o komfortowe miejsce (ciche, spokojne, czyste), gdzie nic i nikt nie będzie Cię rozpraszać
- uporządkuj przestrzeń wokół siebie
- ustaw smartfona lub kamerkę na wysokości oczu
- naładuj baterię komputera
- miej pod ręką ładowarkę, słuchawki
- wycisz telefon, ale miej go pod ręką
- zadbaj o profesjonalny i kompletny strój
- uśmiechaj się i utrzymuj kontakt wzrokowy z rozmówcą tak, jakby była to rozmowa twarzą w twarz
- bądź punktualnie